Operator: "Ma Pan niezapłacony rachunek za telefon..." Ofiara: "Ale ja nie jestem Państwa klientem"
Kradzież tożsamości, dla większości jest to tylko jakaś abstrakcja, coś jak Yeti, każdy o nim słyszał, ale nikt nie widział.
Niestety jest to „kawałek tortu”, który próbuje ukroić coraz to więcej przestępców.
Ostatnio na swojej stornie na Facebook MSVS Mariusz Stasiak vel Stasek opisałem jak to pracownik wypożyczalni samochodów wyłudzał kredyty oraz kupował telefony w imieniu klientów wypożyczalni, o czym donosił Sekurak.pl.
Dziś więc chciałbym przytoczyć jeden z newsów Prezesa UODO, który daje podstawowe informacje co robić, gdzie zgłosić i jak ustrzec się przed kradzieżą tożsamości i wyłudzeniami z nią związaną.
Wiele osób myśli, że jak istnieje taka instytucja jak UODO to każdą sprawę związaną z naruszeniem przepisów RODO należy zgłaszać tam.
Niestety to wyobrażenie jest nie tylko błędne, co może być opłakane w skutkach, gdyż po zgłoszeniu do UODO takiego naruszenia, urząd nie poweźmie działań, gdyż nie będzie w stanie ustalić strony postępowania. Przykład jak to wygląda w praktyce opisywałem na przykładzie niechcianego telemarketingu i nie możliwości realizacji moich uprawnień w związku z przetwarzaniem moich danych osobowych w poście na Facebook Czy Prezes UODO przybędzie na białym koniu.
Warto więc wiedzieć jak się zachować w sytuacji kradzieży tożsamości oraz jakie kroki podjąć, aby jej uniknąć.
Wszystkie najnowsze zagrożenia oraz próby wyłudzeń staram się publikować na profilu Facebook MSVS Mariusz Stasiak vel Stasek do śledzenia, którego gorąco zachęcam.
Link do aktulaności Prezesa UODO: Kradzież tożsamości